Resum:
Un dels problemes més comuns de l'alumnat (sobretot dels 0 a 12 anys) són els forats en l'aprenentatge de les matemàtiques, que repercuteixen generalment amb suspensos.
Normalment no és culpa dels professors, ni tan sols de l'alumne, que inconscientment no ha assimilat certs prossesos bàsics del món matemàtic (des de les sumes i divisions fins algoritmes o biquadrades) que poden provocar una mala base de l'assignatura, i la coneguda sencació de desorientació i de no entendre res del que explica el professor. D'aquí la comparació que fa l'autor de l'article entre el joc Tetris i l'aprenentatge de la ciència matemàtica.
Reflexió:
Personalment, crec molt encertada la comparació que fa l'autor de l'article amb el popular joc del Tetris. Cal dir que m'ha fet gràcia la seva "aportació" ja que jo he experimentat durant part de la meva vida aquesta sensació de no entendre el que es fa a la classe de matemàtiques i, conseqüentment, sentir-me inútil en aquest àmbit.
Aquests últims anys he aconseguit redirigir aquesta assigantura que s'ha convertit -parcialment-en un interès personal (un interès provocat en primera instància, per un dels meu hobbies com és l'economia i les finances i, en segona instència, l'orgull pròpi).
El resum massa breu i no és ben bé un resum perquè parles de l'autor que diu...
ResponEliminaLa reflexió, molt interessant i molt personal. s'agraeix.